O czym musisz pamiętać, zanim oddasz iPhone do serwisu?
Nawet najwyższej jakości urządzenia mogą czasami ulec awarii. Przed oddaniem iPhone’a do profesjonalnej naprawy, warto pamiętać o pewnych krokach, które należy podjąć. Każda naprawa niesie ze sobą pewne ryzyko, dlatego ważne jest, abyś zabezpieczył się odpowiednio.
Wylogowanie z iCloud i innych chmur
Wylogowanie się z iClouda będzie możliwe nawet wtedy, kiedy nie możesz włączyć swojego urządzenia, zresztą z innych kont najczęściej też. Pamiętaj, że to tylko środek zapobiegawczy – nawet w zaufanym serwisie nie powinieneś zostawiać urządzenia, które na przykład pozwala na wykonanie jakichś operacji finansowych bez dodatkowego potwierdzenia. Poza tym, czasem naprawa Apple może wpływać na dane zapisane na iPhone, co może spowodować pewne problemy na powiązanych urządzeniach.
Oczywiście dobry serwis Apple będzie przeprowadzał naprawy tak, żeby ograniczać ryzyko wystąpienia takich problemów, ale ze względu na to, o jak skomplikowanym urządzeniu mowa, lepiej się dodatkowo zabezpieczyć.
Przygotowanie kopii zapasowej
Przy odpowiedniej konfiguracji kopia zapasowa powinna być wykonywana automatycznie (i dlatego też trzeba odłączyć iClouda), jednak na pewno warto przygotować dodatkową kopię przed oddaniem urządzenia do serwisu. Oczywiście nie zawsze trzeba będzie w czasie naprawy iPhone’a usuwać z niego dane, ale może się to wydarzyć nawet w wyniku błędu. Nawiasem mówiąc, to także dobra okazja, żeby przejrzeć stare pliki i wyrzucić to, co jest niepotrzebne.
Kopia zapasowa na pewno powinna objąć Twoje prywatne pliki, czyli muzykę, zdjęcia czy dokumenty, natomiast najwygodniej będzie, jeśli zabezpieczysz też dane systemowe i dane aplikacji, co skróci czas ponownej konfiguracji urządzenia.
Konfiguracja urządzenia zastępczego
Niektóre naprawy zajmą dzień lub dwa i wtedy można sobie poradzić bez telefonu, ale i tak wygodniej będzie nawet na tak krótki czas przygotować urządzenie zastępcze. To pozwoli Ci cały czas mieć pod ręką wszystkie narzędzia, z których korzystasz na co dzień, a przy okazji pewnie przypomni Ci również o potrzebie wyjęcia karty SIM z iPhone’a przeznaczonego do naprawy. Kartę bowiem powinieneś zostawić przy sobie.
W niektórych serwisach możesz otrzymać urządzenie zastępcze na czas naprawy, ale dotyczy to raczej dłuższych procedur i tak naprawdę, jeśli w swojej szufladzie masz już telefon, którego możesz użyć, to prawdopodobnie będzie to znacznie wygodniejsze.
Dostarczenie akcesoriów od telefonu
Niektóre serwisy do wybranych napraw będą też chciały otrzymać Twoje akcesoria, na przykład kabel lub ładowarkę, jeśli to z nimi może wiązać się przyczyna problemów. Z kolei w innych centrach serwisowych obsługa może zażyczyć sobie, żeby iPhone trafił do nich bez folii ani szybki ochronnej. To wszystko oczywiście drobiazgi, ale zerknij w regulamin serwisu lub zapytaj obsługę o takie rzeczy, żeby usprawnić cały proces.
Oczywiście dobre serwisy będą w stanie obejść wiele niedogodności, ale pamiętaj, że to nie pozostanie bez wpływu na to, jak długo urządzenie może pozostawać w serwisie.
Przygotowanie opisu usterki
Nawet jeżeli zgłosiłeś usterkę elektronicznie, to dobrze będzie dołączyć opis usterki do oddawanego sprzętu. Im dokładniej opiszesz, co jest nie tak, tym dokładniejsze procesy diagnostyczne można będzie przeprowadzić. Jeśli na przykład nie zawsze działa dotyk, to zaznacz, czy tak jest zawsze, czy na przykład tylko pod większym obciążeniem, a może problem pojawił się po przegrzaniu. Wiele detali, które wydają się bez znaczenia, może być pomocnych w diagnostyce, a zwykle opisy przygotowane zawczasu są dokładniejsze niż informacje, których udziela się już na miejscu w serwisie.
Jak widzisz, tych obowiązków nie ma wiele, ale zajmą trochę czasu. Są też bardzo ważne, jeśli chcesz po odebraniu iPhone’a z naprawy możliwie szybko wrócić do jego normalnego używania.